Fjortisbloggar -skit

Happ, söndag. Lite trist.

Gör hela Sveriges bloggelit (dom med hjärna)  uppror mot alla fjortisbloggar? Det verkar så. Startskottet verkar vara, enligt min uppfattning, Katrin Zytomierskas uttalande i Vakna med the Voice i torsdags. Hm, ja. Nu har jag kollat runt på lite bloggar och det ser ut som att disskusionen lever vidare. Min egna uppfattning om  Katrin är att efter alla tvivel har hon verkligen en hjärna och kan göra allt på sitt egna sätt. En uppfattning jag inte hade om henne förut när jag bara hade sett henne på Idol-eftersnack och sånt. Men när jag läste hennes blogg insåg jag att kvinnan är grym!

Menmen... Åter igen till fjortisbloggarna. Jag hoppas verkligen att deras tid snart är över, att dom slutar tjäna pengar på att dom skriver kränkande saker. Jag tycker ju såklart att det är rätt kul att kolla på deras meningslösa v-bloggar bara för att dom är så blåsta. Men samtidigt skrämmer det mig att det är verkligen så dom vill uppfattas av Svenska folket. Som en långhårig, blåst, ung tjej med jättedåliga betyg i skolan bara för att det är coolt att "inte bry sig" om sin framtid? Varför? För att killar ska få upp ögonen för dom? Låt mig säga en sak, de killar som vill ha en  playboy-brud inte tänker särskilt långt och kommer förmodligen att tröttna när han blir lite äldre, om han inte gör det kommer han att gå vidare till nästa brud han ser med större tuttar. Visst, det är helt klart inviduidens val hur man vill uppfattas av sin omgivning men nästa tanke är "hur fan kan så många tjejer se upp till dessa brudar och vilja vara som dom?" Gah. Det irriterar mig. Varför vill tjejer låtsas vara iqbefriade?

Nog om det, idag har jag teater igen. Kommer nog att bli lite jobbigt för jag är inte på humör idag. Men just ja, jag har ju Ben&Jerry's half baked i frysen som mamma köpte till mig igår och bra musik. Jag kan nog överleva dagen med glädje trotts allt! ;-) Just nu Coldplay- Death and all his friends



Peace

Kommentarer
Postat av: Emma

Tack så hemskt mycket! :D

2009-08-30 @ 19:03:29
URL: http://denrosaelefantens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0