Sgt. Pepper's lonley heart club band

Så fint som Julle kallade det; prisa gud, du är tillbaka, så får ni ett blogginlägg till! Lovet börjar glida mot sitt slut och efter jullov, ja då blir det föreställningar som ni alla vet.

Först ut är Sgt. Peppers lonley heart club band och jag tänkte att ni kanske ville veta lite mer om den. Jag trodde att alla gillade Beatles men kanske mycket förståligt så har de yngre generationerna missat detta underverk till band som i princip utvecklat popmusiken så att den låter som den gör idag. Så, en chans för er att få höra det bästa av Beatles plus en grym story på köpet tycker jag att ni borde se denna föreställning! Den handlar om Sgt. Pepper som väljer kärleken till den vilda själen Lucy framför sitt band. När Lucy drar vidare på nya äventyr står han istället ensam kvar utan något band att återvända till. Vad händer? Om ni vill veta tycker jag att ni kommer till Carlforsska Gymnasiet i Västerås den 24 januari då den officiella kvällsföreställningen äger rum! Inträde är ej bestämt än, men det kommer ligga mellan 0-20 kr.

Jag och 2 klasskamrater till mig har skrivit manuset och tillsammans med 7 elever till har vi repat och fixat allting till den här föreställningen sedan augusti 2010. Kom gärna dit! Om ni vill ha mer information är det bara att höra av er till mig :-)

Här är en bild på hela gänget under en repetition och bilden under är en bild på oss manusförfattare från balen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0