Hej igen.

Efter mycket tjat så tänkte jag ge er en fet uppdatering! ;) Eller, ja, fet och fet, det återstår att se.

Mycket har hänt under den här julen, ni vet jag är ju på mitt studentår! Det har varit julbal, den 20 december för att vara exakt. Jag tänkte inte lägga upp så mycket bilder här men ni kan ju alltid kolla på facebook. Balen var jättetrevlig och mycket minnesvärd! Vi, jag, Hanna och Emma kom till Harska Palatset i Västerås klockan 19 efter att ha druckigt lite bubblande drycker hos Emma innan. Det var mingel och alkoholfri cider som gällde första timmen, sen blev det middag. Förrätt: inte alls god skagentoast, brödet vad oljigt och röran äcklig. Men! Varmrätten var en fröjd för munnen minnsan! Örtfylld kyckling, nån potatisgegga av potatis, lökar och nån ost. Mycket gott! Ibland så saknar jag potatisröran. Haha.. Efterrätten gick också ner utan större problem, vaniljpanacotta med bärsås. EFter middagen som tog flera timmar blev det dans, en vals och mera mingel. Somnade tillslut i Hannas kungarsäng och vaknade dagen efter med 57 hårspännen i håret och gick till skolan för att ha teaterlektion. Det var balen det. Som bevis får ni en bild på Emma och mig!


Jullovet började med lite arbete, sen väntade julen och mycket godare mat än vanligt! HATAR julbord, så jag fick fläskfilé, nöjd som en nöjd nöjding blev jag. Efter det blev det lite mer jobb, sen var det dags att fylla 18! Det firades på bästa möjliga sätt, och jag kan lova er här och nu att ni kommer att se mig på P&L 2011 igen! Dagen efter blev det krogen i Västerås och som köpingsbo var man chockad över att se ett helt fullt dansgolv på en onsdag! Visst råkade jag hamna på en mingelbild eller två också.





2 dagar senare var det ju nyårsafton, mycket festligheter! Det bästa var helt klart middagen. Mmm... Nu efter detta så har det varit fullt upp med mys, te, teaterrep och lite shopping såklart på rean. Vi fortsätter i samma takt med myset och teaterrepen, snart blir det föreställningar och då kära vänner, då blir det inte en lugn stund. Nu i vår blir det mycket, ja hela året kommer bara vara fullt med massor av mycket. Så MYCKET händer ju, föreställningar av Jösses Flickor i Köping i mitten av februari, föreställningar av Kung Ubu med Carlforsskas teaterelever i mars, och musikalen The Wiz (modernare tappning av Trolkarlen från Oz) i april med hela estetprogrammet på Carlforsska. Sedan, tänkte jag ta studenten, jobba, åka på festivaler, åka utomlands och leva ett nytt liv som ickestuderande! Oh my! Vilket år det kommer bli.

Kommentarer
Postat av: JULLE

Du förresten, jag har köpt SIMS 3! ;P haha, nedladdningen

2011-01-06 @ 16:58:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0