Decemberbarn

Mitt tillstånd är väldigt blandat för tillfället. Förutom att jag är helt matt i kroppen tack vare feber och näsan är som en kran, så är jag glad för jag sitter vid min nya dator och tanken på att jag äntligen fyller år imorgon.

Jag får alltid frågan "är det inte tråkigt att fylla år så sent/nära jul?" när jag berättar när jag fyller år. Och jag svarar alltid, nej det är inte tråkigt. Det är ganska bra och förmodligen lika roligt som alla andra dagar på året. När jag var liten trodde jag att man kunde ändra födelsedag, då hade jag som plan att ändra dag till nån gång på sommaren. Men just nu tycker jag att det är helt okej. Visst jag får inte gå ut på krogen nästa år på juldagen, men jag fick barnbidrag hela förra sommaren och jag kan skryta med att jag är 29 mycket längre än mina stackars gamla kompisar när vi blir i den åldern. Dessutom är december den månaden som står för mest mys för hela året! En till sak som är bra med min födelsedag är att det alltid är lov när jag fyller år, allt känns ju mer högtidligt när man kan göra vad som helst och fira hela dagen. I år är faktiskt första året någonsin som jag har något nyttigt att göra på min födelsedag, nämnligen revyrep. Men inte tar det hela dagen heller!


En Linda för ganska många år sen som tyckte att plattan var cool. Bilden är inte redigerad.
Peace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0