Skolstart... NOT!

Nu är sommarlovet slut känner jag! Inte för att jag börjar i skolan igen, därför att hösten är på väg. På facebook igår kom det upp statusuppdateringar jag gjort samma dag 2009 och 2010. 2009 var jag på coldplay och var jätteglad. Inlägget från gårdagens 2010 var dessvärre deppigare. Det var dagen innan jag skulle börja 3an och jag kommer verkligen ihåg ångesten jag hade! Jag var så jäääävla skoltrött! Det bara bubblade i kroppen av ångest. Även fast jag hade roliga saker framför mig som studenten och alla teaterprojekt så var det en väldigt liten tröst för allt det negativa och jobbiga. Jag var fortfarande pluggtrött efter den kaotiska 2an och 3an skulle bara bli värre på den fronten. och. p e n d l i n g e n och alla sjukt långa dagar! Scemat var olagligt! Men, jag tog ju mig igenom det också och nu känner jag bara en sån glädje att jag slutat skolan! Jag ångrar inte mina 3 år på Carlforsska och även fast jag har haft det både tungt och jätteroligt så känner jag mig helt klar där. Jag har gjort mitt där. Skönt. Både att det är gjort och över.

Nu kan jag välja min egen vardag!
Jag jobbar, och då jag inte jobbar regelbundna tider så får man inte så mycket rutin i vardagen, vilket jag tycker är skönt just nu! Jag vill att det här året ska vara "året efter studenten" då inte allt för mycket är planerat och inte allt för mycket rutiner som har varit något så söndertjajtat under skolåren. Jag lever!


Mitt största lyckorus under hela gymnasiet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0